První střet herního a filmového Warcraftu

Čekalo na to hodně lidí a konečně je to tady! Filmová adaptace jedné z nejznámějších herních sérií a nejhranějších MMORPG současnosti, Warcraftu, je konečně tady!

Jednou za čas nastane doba, kdy se spojí dva zábavné průmysly a vyplodí vzájemně něco kreativního. A když už se nejedná o mrvení knižní předlohy, jako tomu bylo u mého ‘‘velice oblíbeného‘‘ Petera Jacksona a u mého ‘‘velice oblíbeného‘‘ Hobita, tak se tvůrci snaží sáhnout do útrob herního světa. Tento rok nám tedy krom Assassin’s Creed vychází také snímek ze světa Azerothu. A jak mohlo již nějaké fanoušky trknout, jedná se o film Warcraft: První střet, který vyšel z produkce Universalu a Legendary, na to vše s tím dohlíželo samotné herní studio Blizzard, aby adaptace nedopadla nějako odpudivě. Byl dohled dostatečný, či nikoliv? To se dozvíte o pár řádků dál.

Film vypráví o Orcích, takových velkých hnědých anebo zelených skřetech, kterým umírá jejich původní svět, na kterém sídlí tzv. Horda. Po větším projevu nákazy nechal hlavní vůdce orků Gul’Dan vystavět portál vedoucí na jiný svět. Jiný svět je tímto Azeroth, kde bydlí převážně lidi, trpaslíci a elfové. Samozřejmě Orkům jde o to tento nový svět dobýt a mít ho jako svojí náhradní planetu místo své původní. Ovšem se mezi těmito stvůrami nalézají také jedinci, kteří zjistí, že magie užívaná samotným Gul’Danem není úplně košer, a tak se Orkové snaží vyvolat vnitřní vzpouru domluvou s lidmi.

Zde narážíme tedy na to, že se nenacházíme na středu nějakého braku či béčka, jak bývá u filmů dle her zvykem. Vidíme, že tento svět svým způsobem dokáže obstát, že dějová linie pracuje se zvraty (a že jich není málo) a hlavně, že už jen kostýmy vypovídají hře a jsou výtvarně sladěné se svým předchůdcem. Možná si řeknete, že by se mohlo jednat o blbost, ale i já jakožto člověk, co není fanouškem série, tak poznal, že to rozhodně žádná blbost není a zkrátka to zapadne. Jediná věc, co mi po scénáristické stránce vadila, tak byly vztahy. Většina tvůrců s nimi zas tak pracovat neumí, a když ano, tak je nedokáže dopsat do konce. Zde mi přišli vztahy opravdu jako pěst na oko.

Co se týče stylu točení, tak zde bych hlavně vyzdvihl, že všichni Orkové jsou dáni jako CGI, a že se těmito speciálními počítačovými efekty nešetřilo. Orků máte velikou armádu. Stejně tak kouzla, které sice moc reálně nevypadají, ale vypadají dobře a to je hlavní, neboť ve světě Warcraftu to nemusí vypadat reálně. Věřte mi, že vše vykreslené je opravdu nádherné a dodá to na epice tohoto titulu.

Na druhou stranu, co musím dodat jako veliké mínus je střih. Samotný film byl zkrácen o celých čtyřicet minut, což je víc než dost. Bohužel, jde to někdy poznat, zvláště když máte před sebou opravdu oku nelahodící useknutí, kdy jsme v průběhu souboje přerušení stupidními střihy do magické věže a opět zpět, přičemž jde jasně poznat, že se v té věži něco děje, dávno po těch střizích a někdy jsou úseky tak strašné, že si jenom říkáte, co jste to proboha zřeli.

Na závěr řečeno – Warcraft je rozhodně film, který na poli fantasy chyběl, jelikož si nevzpomenu na dobře zpracovaný snímek tohoto žánru z posledních let. První střet je vkusné zavděčení fanouškům, kteří dostali konečně film a také normálním divákům, kteří i bez znalosti lore  dokážou pochopit vám nabízený příběh. Dovolím si tedy tvrdit, že Warcraft má své místo mezi epickými fantasy určitě zasloužené.

 

Autor: Michal Schmidt | čtvrtek 16.6.2016 23:08 | karma článku: 12,19 | přečteno: 712x
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 686x
Jsem takový obyčejný student filmu, z takového obyčejného města a se zcela obyčejnými názory. A toto je takový obyčejný blog.

Seznam rubrik