Děkujeme za pochopení.
L44u29k16á31š 74L47o58u45k22o16t10a
Tato "recenze" je jen Vaším subjektivním popisem. Zřejmě jste v době, kdy jste ji psal, nebyl zrovna ve formě, dobře naladěn či najeden. Dobrá recenze či studie obecně, totiž nejen že předkládá výsledky či závěry, ale i to, jak a proč jich bylo dosaženo. Slovy jako blbě, trapnost, příšerné, zoufale... jste rozhodně nešetřil, ale nikde nepopisujete proč tak soudíte, což vašeho dílo zbytečně sráží na zmiňovaný subjektivní popis a více spíše vypovídá o Vás, než o filmu. Když už jste Honzu pochválil za režii, přemýšlel jste třeba o jednotlivých postavách? O tom, co se nám zde autoři snaží sdělit? Kdo je hrdina a kdo posera? Že například, když si tak trošku zapřeháním, celé hrdinství Edovo táty, kromě poslechu zakázaného Londýna a "prosvětlování" lesa na vánoce bylo v tom, že napsal na studnu cedulku "kein trinkwasser", zatímco rodinou zatracovaný "vlk" přestože v lesích zásoboval partyzány, a neváhal jít na "obrněný" vlak a osvobozovat zajatce, němcům dával napít? Nebo třeba dědeček, jak nabádá malého Edu, že souček je tvrdý a aby Součkům nedělal ostudu a přitom on sám, měl "máslo na hlavě"? V závěru filmu se malý Eda ukázal, že nebude trpět dědečkovu nadvládu a šel na pohřeb "vlka", stačilo totiž jen přelézt zeď, zatímco jeho otec se dál nechal přísným dědečkem šikanovat, navzdory tomu, že celý statek mu vlastně patří, protože jej zaplatili z věna jeho ženy, poté co děda karbaník, prohrál nejprve koně a pak i celý statek. Je tam toho samozřejmě mnohem více, možná si všimnete příště... Pokud jste tohle ve filmu nepostřehl, choďte spíše na nějaké dětské filmy, tam se to obrazovými a zvukovými efekty jenom hemží, a neklade to na diváka žádné nároky, aby filmu porozumněl. Jednu faktickou nedokonalost jsem ale i já ve filmu postřehl, ale ta unikla i Vám. Předpokládám, že odhozená přídavná palivová nádrž, když spadne z výšky kluky odhadovaných 10 km, bude zřejmě zdeformovaná a ne jak dobře opečovávaný muzejní exponát. Já tuhle nedokonalost ale autorům rád odpustím.
M33i65c49h52a91l 63R27o88z86k55y81d67á79l29e21k
To je teda hodně nepěkný a zlopřející blog. Ten film jsem neviděl, ale dostávám chuť si na něj do toho kina zajít.
M51i16c92h27a76l 61S92c45h37m20i19d61t
Četl jste ostatní články? Já se považuji za velmi vděčného diváka. Tedy filmy, co se mi zalíbí, hodnotím kladně. Filmy, které se mi nelíbí, hodnotím negativně. Většina hodnocených snímků se mi však líbila. Mám jen dvě zlé recenze. :-)
P98e32t34r 46M40i75n89k35a
"Chci, aby z mého článku šla cítít osobnost..." pokud jste ve svém pamfletu, protože recenze se tomu opravdu říkat nedá, chtěl předvést jaký jste hulvát, tak to se vám povedlo.
M69i10c13h50a48l 23S32c83h16m62i61d35t
Ne, dokazuji, že jsem upřímný. Protože mi věřte, Petře, že já upřímný jsem. Patří to zřejmě k mému pubertálnímu věku. Tak mi, prosím, nevyvracejte, jakou formou mám zatím vyprávět svá hodnocení. Chci si užít krapet té adolescentní svobody, než se dostanu do zamaskovaného světa dospělých :-)
M11a62r94e51k 52V93a39l47i39č30e21k
Pokud se nekdo rozhodne byt kriticky zrovna k poetice Sveraku, mel by si poradne promrskat cestinu, kterou chyby v novem S filmu kritizuje. Drzim palce, aby vase filmy, pokud nejake udelate, mely "alespon" takovou navstevnost a dusi, jako maji filmy od panu S. A priste trochu vic pokory...ta lidem opravdu slusi.
D41i82t11a 27J66a62r18o50š90o89v92á
Mě omráčilo to vaše "kádrování", pojem kádr střediskově zapáchá. Rozhodně autorská dvojice pro českou kinematografii učinila mnoho, má odvahu se vyjadřovat v dějinném kontextu, což mimo jiné dokázali ocenit i v zahraničí /Kolja/. Rozhodně své diváky najde a obohatí.
J51i51ř13í 51T78u63r39n18e39r
Jsem docela schopen pochopit, že nějaký mladý ambiciózní filmař může spatřovat ve svěrákovských filmech, divadlu i humoru podbízivou komerci. Možná to komerce je, dle mého vkusu v té záplavě komerce je to jedna z těch dobrých komercí, ale to je individuální. Má-li někdo jiný názor, není nic proti ničemu ho vyjádřit. Problém je forma. Paradoxně kritizujete autory, kteří umí kritizovat s noblesou a na úrovni, což se o vašem článku říci nedá. Vypadl z vás blivanec, který není ani kritikou, ani recenzí, ani kulturním vyjádřením názorů, pouze tím blivancem. Patrně jako filmař půjdete svou vlastní cestou, ale kulturnosti, noblese a úrovni byste se mohl a měl od Svěráků učit.
J74a57r82o59s46l36a81v 93K46o46n51á95š
Jste odvážný chlapec ! Už se těším na Váš první film ! Karma za tu šílenou odvahu tepat oblíbené Svěráky.
M67i46l94a64n 31B96í21l70e45k
Pro mě bylo trochu utrpení číst tuto recenzi. Ne pro obsah (film jsem neviděl), ale ta forma...Píšete, že studujete film - to jste určitě musel přečíst spoustu knih, článků, esejů, statí. Nechci po vás, abyste psal jako Jiří Cieslar, ale jistou jazykovou výbavu (tím nemyslím jen pravopis) byste si osvojit mohl.
J21o53s47e10f 24S75l18a30v90í46č83e10k
Svěráky pro jejich napapanost moc nemusím. Ovšem tato kritika na mě působí, že autoři nejsou úplně in se současným trendem naší umělecké high society (pro nás blbé sluníčkářů), tak se na ten film rád podívám.
R51a80d40k79a 24K14i53e48l96b12e63r42g83e41r67o73v86á
Možná jsem se přehlédla... četl jste knížku? Jestliže se chtěl JS přiblížit atmosféře textu, která vskutku v knížce ,,jede,, linií strach, smutek a smích v jedné vteřině, jako to známe třeba z filmů Život je krásný, Musíme si pomáhat... tak si to hodnocení právě tohoto odpusťte. Nepochopil jste nic.
A docela prosím, má-li vás brát člověk vážně, ponechte jako solidní kritik jméno Jan Janem, familiérnost Honza si strčte do...kapsy, a pokud chcete být jakýmsi recenzentem, opravte si notné chyby, a nenovinářským termínem debilní, kterým se determinujete, omračujte ve vašem okruhu chytráky, kteří mají domněle oprávněné sebevědomí jako vy.
M41i63c85h46a51l 34S82c44h92m31i70d42t
Já se ale nepovažuji za solidního kritika. Jsem maximálně tak solidním studentem filmové školy, a když se mi něco nelíbí tak to dám jasně najevo. Od toho jsem si zakládal blog, abych zůstal na správné punkové vlně. Ne webovou stránku, kde bych musel být seriózní. Chci, aby z mého článku šla cítít osobnost a znepokojení. To jde. Jsem spokojen.
Žebříčky
- Markéta Šichtařová
Čelíme statistickému zkreslení
- Jiří Turner
Tomáš Klus, Tomáš Halík a jiní „pomatenci“
- Jiří Turner
Hloupí Švédové vstupují do NATO a prozíraví Slováci možná opráší Varšavskou smlouvu
- Josef Nožička
Kdo všechno je vlastně podle ministra Lipavského "bezpečnostním rizikem"?
- Milan Smutný
Za e-autem v Německu zůstávají emise CO2 emise dvakrát vyšší než ze spalovacích motorů
- Eduard Gajdoš
Co doopravdy řekl Bill Clinton v Praze a co slyšeli Češi. Má cenu jednat s Rusy?
- Bohumír Šimek
Akce překabátěných komunistů
- Irena Houdková
Šéf začal kolegyni zvát na samostatné porady. Nebo to nebyly porady?
- Tomáš Vodvářka
Platby u lékaře jako never ending story
- Aleš Merta
Volby do Evropského parlamentu rozhodne "pražská kavárna"
- Josef Nožička
Kdo všechno je vlastně podle ministra Lipavského "bezpečnostním rizikem"?
- Petr Hannig
Poslední papež se jim náhle nehodí.
- Markéta Šichtařová
Čelíme statistickému zkreslení
- Jiří Turner
Hloupí Švédové vstupují do NATO a prozíraví Slováci možná opráší Varšavskou smlouvu
- Milan Smutný
Za e-autem v Německu zůstávají emise CO2 emise dvakrát vyšší než ze spalovacích motorů
- Jan Ziegler
Co se divíte Češi, Hitler Vás neokupoval, pouze prosazoval svoje zájmy
- Ivan Chválny
Český Absurdistán aneb Babišova posedlost komprem
- Jiří Jurčák
Výbuch demokratické sopky a výron té správné demokratické demokracie
- Tomáš Vodvářka
Platby u lékaře jako never ending story
- Tomáš Flaška
My, nebozí manipulovaní Češi, jsme se nějak vymkli kontrole